Siste nytt om Track-It! - oppsummert

Track-It! er et av verdens mest brukte helpdesk-system. Det siste året har det kommet flere større endringer og forbedringer i systemet. Her gir vi en kort oppsummering om de største endringene.

Det første du kanskje legger merke til er at versjonsnummereringen er endret. Nyeste release heter 20.19.03 og ble lansert i august 2019. Dette er den tredje versjonen i år.

Track-It! tilbyr nå webbaserte klienter

Fra og med 20.18.01 ble Track-It! lagt om til å bli et komplett nettleserbasert system. Dette er en stor endring fra tidligere versjoner, og medfører at mye av kompleksiteten ved oppgraderinger blir eliminert, samtidig som ytelsen blir kraftig forbedret.

Forbedret rapportering

Den nye webbaserte rapporteringsmodulen gjør at du kan raskt og enkelt generere en ny rapport. Helt uten behov for tredjeparts løsninger, kan du lage og bygge opp dine egne rapporter direkte i Track-It!

Track-It! har også en ny “Quick reports” modul der du kan bygge opp en rapport direkte i listevisningen, og deretter eksportere resultatet til enten HTML eller Excel format.

Den nye oversikten over aktiviteter

Dashboardet gir en god oversikt over hvilke aktiviteter som foregår i systemet. I de nyeste utgavene kan du selv lage nye dashboards med å tilpasse diagrammer og grafer for å vise nøkkeltall basert på din rolle. Spar tid ved å vise akkurat hva som er viktig for din rolle å ha fokus på når du åpner dashboard.

Dashboardet i Track-It! kan justeres og tilpasses for ulike roller

Dashboardet i Track-It! kan justeres og tilpasses for ulike roller

Visste du at Track-It! har en egen mobil app?

Nytt i 2019 er introduksjonen av en egen app for Track-It!. Med app’en kan servicedesk medarbeidere få tilgang til Track-It! for å se tildelte saker, sende inn nye og oppdatere eksisterende saker, samt å søke i kunnskapsbasen for å finne løsninger til saker som er meldt inn.

Ved hjelp av kameraet på mobilen kan du nå også scanne strekkoder for å automatisk legge til nye assets, som for eksempel pc’er, med ferdig utfylt data i Asset tag og Serienummer-feltene.

Var det alt?

Neida, hver enkelt versjon inneholder en hel del forbedringer og endringer som ikke er like synlig i grensesnittet hvor de fleste brukerne jobber til daglig. For full oversikt over alle detaljer i de siste versjonene, anbefales å lese Release notes and notices fra BMC.

Har du spørsmål?

Ta gjerne kontakt på epost service@inlead.no eller ring oss på 45 80 90 00 for en prat.