Salesforce - Einstein Next Best Action

Einstein Next Best Action (NBA) var en av de store nyhetene i Spring ‘19 releasen til Salesforce. Vi har laget en video som forklarer hva Next Best Action er, og hvordan du kan få anbefalinger basert på dine strategier og hvordan dette kan automatiseres i din bedrift.

Hva er Next Best Action?

Einstein Next Best Action er en ny måte å utnytte all den dataen du har om kunden din. Dataene settes i system og basert på hvilke handlinger brukeren utfører, vil det vises anbefalinger om neste steg som bør tas sammen med kunden.

Med Next Best Action får du muligheten til å vise de beste anbefalingene til riktig tid og til rett person. Anbefalinger kan være alt fra en tilleggstjeneste, en rabatt eller en reparasjon.

Automatisér og spar tid

I eksempelet i videoen viser vi hvordan en agent på kundeservice får opp en anbefaling på neste handling når han snakker med kunden på telefon. Anbefalingen kommer som et resultat av strategiene som er allerede er lagt inn på når det er riktig å vise de ulike anbefalingene.

Dersom agenten velger å bruke anbefalingen som dukker opp under dialogen med kunden, vil han gå direkte videre til å få bekreftelse på at den ønskede handlingen er utført.

Automatiseringsdelen av Next Best Action i eksempelet over er da utfallet av at agenten benyttet seg av anbefalingen som ble vist. Ved kun ett museklikk ble flere ting utført samtidig:

  • prosjektet ble oppdatert

  • tilknyttet ordre ble opprettet

  • ordren ble aktivert og sendt til fakturering

Ved å bruke Next Best Action kan du spare masse tid og samtidig slippe manuelt arbeid.

Next Best Action kan brukes sammen med automatisering i Salesforce

Next Best Action kan brukes sammen med automatisering i Salesforce

Kan jeg ta i bruk Next Best Action?

Ja. Dette er en ny funksjon som ble tilgjengelig i Spring ‘19 Releasen av Salesforce.

Spørsmål?

Ta kontakt med en av konsulentene i Inlead for å se hvordan Einstein Next Best Action kan hjelpe din organisasjon til å effektivt nå sine mål.